2e week in Hoedspruit - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Kiki Timmer - WaarBenJij.nu 2e week in Hoedspruit - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Kiki Timmer - WaarBenJij.nu

2e week in Hoedspruit

Blijf op de hoogte en volg Kiki

03 December 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Nou de wifi werkte niet echt mee, dus dit verslag is maandag al geschreven, maar kon nu helaas pas gëupload worden:

Nou hier dan mijn 2e verslag vanuit het vandaag wat koude en bewolkte Zuid-Afrika. Vanmorgen om 7 uur begonnen met een engels interview.. een interview? Ja inderdaad een interview. Er is hier een filmman die ons de komende week gaat filmen om een nieuw promotiefilmpje te maken voor african dream horse safari. Zoals de meeste mensen wel weten is mijn engels niet top dus ik ben benieuwd hoe dat gaat klinken. Naja hij zei dat hij ervoor ging zorgen dat we niet als idioten zouden klinken dus daar hopen we dan maar op.
Nu terug naar afgelopen week. Vorige week maandag is de week erg vroeg begonnen, we waren om half 7 al op stal. Dit hadden we wel bewust gedaan, omdat ze 38 graden gaven in de middag. ’S Morgens was iedereen een beetje chagerijnig dat we zo vroeg gingen maar ’s middags was iedereen zo blij, het was zooooo warm. We zijn toen maar naar het zwembad in de bush gegaan.
Dinsdag ochtend om 4.30 opgestaan om vervolgens te rijden naar camp Jabulani. Camp Jabulani is een plek waar de olifanten ‘smorgens om half zeven één keer gereden worden door toeristen en de rest van de dag vrij leven in de bush waar de big five zit. Het is dus geen plek waar ze de olifanten mishandelen zoals je wel eens op de televisie ziet, anders had ik het natuurlijk niet gedaan. Het was een super ervaring om mee te maken en ben zo blij met de foto die is genomen naast de olifant (Helaas werkt het foto’s üploaden niet zoals het moet, maar de meeste zullen de foto’s wel op facebook gezien hebben). ’s Middags naar stal geweest en geoefend voor de springwedstrijd op zaterdag en zondag.
Woensdag overdag helemaal niks gedaan, een beetje hier rond gehangen op bushcamp (bushcamp is de naam voor de plek waar onze bungalows staan). ’s Avonds wel een hele gezellige avond gehad, omdat er een meisje jarig was (Linda uit Duitsland, die nu helaas weg is) zijn we met zijn alle gaan eten bij Hat and Creek. Hat and Creek is zo’n mooi, gezellig en lekker restaurant. Het is een restuarant waar je wel overdekt zit maar je zit in de buitenlucht, overal lampjes en een super gezellige sfeer. Het eten is ook super lekker en totaal niet duur, ik had steak met 2 keer drinken en dat is misschien 15 euro? Na Hat and Creek zijn we gezellig wat wezen drinken met zijn alle bij sleepers.
Omdat we woensdag in sleepers waren geweest omdat het Linda’s verjaardag was en een van haar laatste dagen, hadden ze ons beloofd dat we donderdag uit konden slapen. Maar toen het donderdagochtend was werd er om half negen ineens op de deur geklopt en gezegd dat we om 9 uur zouden vertrekken op een gamedrive (gamedrive is een safari met de jeep). Iedereen snel omgekleed en een beetje chagerijnig dat we ineens zo vroeg moesten vertekken haha. Ik vond het uiteindelijk minder erg, want ze vroegen ineens of ik thuis auto reed, waarop ik natuurlijk ja zei. Ze bedachten toen dat ik de gamedrive kon doen en dus in de jeep mocht rijden haha. Omdat ze hier links rijden is alles aan de linkerkant, je stuur maar ook het schakelen is in de tegenovergestelde richting als normaal. Dit was in het begin wel wennen, maar je bent er zo aan gewend. ’s Middags waren we weer naar de stal gegaan en hadden we onze laatste springles gehad voor de springwedstrijd. Omdat het paard wat ik dinsdag had mij niet zo beviel omdat deze nogal langzaam was, had ik een nieuw paard uitgekozen. Helaas kon ik deze maar één keer trainen voor de wedstrijd was. Gelukkig ging het gelijk goed en had ik het gevoel dat ik klaar was voor de wedstrijd.
Vrijdag was een erg drukke dag, zoals de meeste van jullie misschien wel weten zeggen ze altijd dat afrikanen nogal makkelijk zijn en leven van dag tot dag en niks plannen. Nou pfff, dat is echt waar en wat is dat vervelend. We hadden de hele week voor de show de tijd om het terrein in orde te maken en dat soort dingen, maar zoals ze hier gewend zijn doen ze alles op de laatste dag in 40 graden. ’s Middags was het zo warm dat we maar een soort van watergevecht gedaan hadden met onze kleren aan om vervolgens verder te kunnen met alle voorbereidingen. Zoals ik net al zei maken ze hier in afrika niet echt plannen en leven op het moment zelf. Dit is ook de reden waarom we die vrijdag pas om 10 uur gingen eten terwijl iedereen mega honger had haha. Je zit daar dan rond een uur of 8, maar het is niet zoals in nederland dat ze de klanten tevreden willen hebben en ze je eten zo snel mogelijk brengen, nee ze doen alles gewoon lekker op het gemakkie. We zijn die avond dus wezen uiteten bij sleepers en daarna nog even wat gedronken. Helaas moesten we optijd naar huis omdat we die week ook de zaterdag en zondag moesten werken omdat de Training Jumping Show was. Omdat de organisatie van de Training Jumping Show onderdeel van mijn stage is, was ik al een week of langer bezig met alles in orde te krijgen. Bij de organisatie kun je denken aan de volgende dingen : catering, stalling voor de paarden van buitenaf, wedstrijd t-shirts die deelnemers hadden besteld, zorgen dat iedereen weet wat die moet doen, deelnemerslijst, financiën en eigenlijk moest ik helpen met alles wat er komt kijken bij een show. Gelukkig is alles goed gegaan en heb ik zelf ook mee kunnen doen aan de wedstrijd. Ik heb zoals ik zei mee gedaan op een paard (Chocolate) waar ik helaas maar één keer mee had kunnen trainen. Op de zaterdag was ik zo zenuwachtig om de wedstrijd te doen, omdat ik dit thuis nooit doe en al helemaal geen springwedstrijd ( ja, ik deed dressuurwedstrijden op de manege tot me 12e ofzo, maar erna heb ik het eigenlijk nooit meer gedaan). Toen ik eenmaal bezig was met mijn wedstrijd, begon Traci te praten door de microfoon waarbij ik haar ineens hoor zeggen: ‘Dit is is kiki’s eerste springwedstrijd, maar ook die van het paard.’ Waarbij ik in me zelf dacht oh, k*t... dat wist ik niet? Nou gelukkig ging het wel goed maar omdat het paard bij het opwarmen zo sloom was had ik een zweepje meegenomen. Doordat de spanning tijdens de wedstrijd nogal groot was, was hij ineens zo fel dat een soort race was en ik helaas strafpunten kreeg omdat ik van de course afweek en ik dus geen kans meer maakte op een prijs. Zondag ging ik het gelukkig veel beter, misschien omdat we toen ook de zaterdag al hadden gesprongen en ik beter wist hoe ik hem het best onder controle kon houden en hebben we een 2e plek behaald. En als afsluiter van de week weer uiteten geweest bij Hat and Creek. Nou iedereen is nu weer op de hoogte van mijn 2e week en nu alweer op naar de volgende!!

  • 03 December 2014 - 13:41

    Joke:

    Hoi Kiki,

    Wat een verhaal zeg, je maakt er wat mee !
    Wel stoer om in de jeep te rijden, is toch wel vreemd alles links.
    Proficiat met de 2e plaats, goed gedaan !

    Ik verheug me al op je volgende verhaal.

    Heel veel plezier en geniet daar in de bush,

    Joke xx


  • 03 December 2014 - 14:29

    Nancy:

    leuk hoor om je verhaal te lezen,je bent ook nog goed inschrijven joh hahah xx

  • 03 December 2014 - 18:18

    Egbert:

    2e Plek? goed zeg!!!
    xxx Papa

  • 03 December 2014 - 19:56

    Eric:

    Hoi Kiki, ik vind het stoer hoor, wat je allemaal doet. Geniet er maar lekker van. Veel liefs. Gr Eric.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Kiki

Actief sinds 14 Nov. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 2066

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: