De eerste week in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Kiki Timmer - WaarBenJij.nu De eerste week in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Kiki Timmer - WaarBenJij.nu

De eerste week in Zuid-Afrika

Door: kiki

Blijf op de hoogte en volg Kiki

24 November 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Nou hier dan mijn eerste reisverslag vanuit het zonnige Zuid-Afrika. Zuid- Afrika is zo veel anders dan ik had verwacht. Ik dacht dat we in een armoedig dorp terecht zouden komen, maar het is hier eigenlijk best wel luxe. Ik was bang dat ze in de winkels alleen maar vreemde merken zouden verkopen, maar tot mijn verbazing is er zoveel hetzelfde als thuis. De supermarkt is ook echt mega groot je kan er echt alles kopen wat je maar kan bedenken. Naast de supermarkt zijn er best veel winkels, omdat het een erg toeristisch dorp is, zoals kledingzaken, souvenirswinkels, restaurants en zelfs de KFC?! Ook is alles hier best wel goedkoop, omdat bij ons 1 euro 13,5 rand waard is. Zo heb ik een backpaktas gekocht voor nog geen 10 euro. Ook het uiteten wat we afgelopen weken hebben gedaan was ongeveer maar 7 euro inclusief drinken. De mensen die ik tot nu heb gezien zien er ook allemaal wel welvarend uit en we zijn nog niks armoedigs tegen gekomen, maar dat gaat misschien nog komen?
Nou nu dan eens over mijn stage!!
De eerste dag dat we hier aan kwamen waren alle andere studenten op een duikweekend, dus hebben we even rustig kunnen wennen aan het verblijf. We slapen in een bungalow met 3 andere duitse meisjes. In totaal zijn we nu met 10 studenten, 5 nederlanders en 5 duitsers. Gelukkig zijn ze allemaal aardig en is het een leuke groep. Helaas vertrekken er binnenkort al wel mensen dus word de groep steeds kleiner, de eerste twee studenten gaan zondag al weg.
Het bedrijf bestaat uit 2 gedeeltes, het gedeelte dat bij onze bungalows zit is het safarigedeelte waar je met de jeep doorheen gaat, dit heet Jejane, dit is een prive natuur reservaat wat van verschillende mensen is. In dit gebied lopen olifanten, hyena’s, giraffen, buffalo’s, aapjes en ga zo maar door. Omdat het park gelegen is aan onze bungalows zien we vanuit de hangmat of vanuit de buitenkeuken af en toe gewoon ineens een giraffe in de tuin, zo gaaf!! Natuurlijk zitten er wat bomen voor waardoor ze niet te dichtbij komen.
Mijn dagen bestaan vooral uit paardrijden en game drives ( met de jeep op safari). Elke dag ga je in principe ’s morgens paardrijden en ’s middags op game drive. Het klinkt misschien saai om elke dag hetzelfde te doen, maar je doet eigenlijk elke dag wel wat anders. Maandag hebben we gereden in de Arena gewoon op stal. Dinsdag zijn we voor het eerst op horse trail geweest, dit is een buitenrit door een safarigebied, dit is wel een gebied waar geen olifanten enzo lopen omdat dit te gevaarlijk is voor ons en de paarden, wel hebben we er giraffen gezien op een hele korte afstand. Woensdag hebben we springles gehad, ik heb het al zolang niet gedaan dat het weer wennen is, maar ik hoop dat ik goed kan springen als de stage klaar is. Donderdag zijn we weer op horse trail geweest, toen met de hele groep, erg gezellig, weer giraffen gezien, helaas wel achter een boompje blijven hangen met doorns omdat me paard er dwars door heen liep, waardoor er nu 3 kleine gaatjes in me schouder zitten haha!
Zaterdag onze eerste excursie gehad, we zijn naar Jessica the hippo geweest. Jessica the hippo is een nijlpaard die is opgevoed met de hand. Het is heel bizar om te zien want ze krijgt rooibosthee in een fles, dit komt omdat ze heel veel liter op een dag moest drinken aan melk maar dit werd te duur, ze zijn toen overgegaan op koffie, maar toen sliep jessica the hippo niet meer. Ook heel bizar is dat ze gewoon in het huis kan van de mensen waar ze is opgegroeid. Voor het hele verhaal kunnen jullie zelf kijken op www.jessicahippo.com. Na het bezoekje aan jessica zijn we wat gaan eten bij de pannenkoekenbakker en toen weer naar huis gegaan. Toen we even thuis waren vroegen ze of we meegingen na het zwembad, natuurlijk gingen we mee want het is hier zo warm, maar toen we er eenmaal aankwamen was het een mini zwembad in een pub het kwam net tot je knieën, maar het was gelukkig toch wel gezellig. Gelukkig zijn we gister naar een zwembad geweest, dit zwembad zit ongeveer 1 km hier vandaan midden in the bush, echt een hele mooie plek! ’S Avonds gezellig gebraaid met zijn allen dit is een typisch afrikaanse manier van eten wat erg lijkt op de bbq.
Natuurlijk ben ik hier wel bezig met stage (ook al voelt het meer als vakantie). Mijn stage bestaat uit het organiseren van events, mijn eerste event is aanstaand weekend al, het is een jumpingshow die plaatsvind op stal. Het event erna is een ponycamp voor kinderen, en mijn laatste event is een nieuwjaarsborrel met verschillende prijsuitreikingen voor de mensen op stal. Daarnaast moet ik ook nog een project schrijven, maar daar kan ik weinig over zeggen want die is nog niet helemaal duidelijk! Nou de 1e week zit er al weer op, nu op naar de volgende weken!

  • 24 November 2014 - 20:33

    Nancy:

    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt, nog genieten dus xx ma hvj

  • 24 November 2014 - 20:56

    Eric:

    Geniet er maar lekker van, hier is het koud en donker. maar kijk wel goed uit he.
    tot horens xxx

  • 24 November 2014 - 21:01

    Egbert Timmer :

    Wat leuk dat je zo aan t genieten bent! Ik vind het super om.je verslag te lezen, alsof we nu een beetje mee kunnen kijken! Luv u dikke kus van de thuisblijvers ;-) papa

  • 24 November 2014 - 23:00

    Marjan:

    Hoiiiii, wat een mooi en gezellig verhaal. Geniet er maar lekker van, er is inmiddels al weer een week om. Het wordt een stage/vakantiereis om nooit meer te vergeten.
    Xxx Marjan

  • 25 November 2014 - 09:17

    Joke:

    Hallo Kiki,
    Wat een leuk verhaal, je maakt daar wat mee...... wie ziet nu giraffen in zijn achtertuin !
    Ik heb al wat filmpjes van je gezien en inderdaad dacht ik ook dat het daar niet zo zou zijn,
    ik dacht misschien een klein buurtwinkeltje, maar dit zijn grote supermarkten !
    Gek dat wij daar zo een ander beeld van hebben !
    Verzorg je schouder goed, zodat het niet gaat ontsteken.

    Geniet ervan en ik verheug me al op je volgende verhaal.
    De foto's zie ik wel bij Martijn !
    Lieve groetjes,
    Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hoedspruit

Kiki

Actief sinds 14 Nov. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 2052

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: